Din virksomhed har nu klaret sig igennem 1½ år med covid19 og du arbejder på at udvikle din forretning og kigger på de destinationer, kunder, leverandører og kundeemner, du gerne vil mødes med. Gennem månederne har du opdaget hvor let det er at kommunikere eller mødes online, men savner den fysiske deltagelse og måske de sociale oplevelser, netværk og nye kontakter forbundet med fysisk rejse.
I en globaliseret verden er det klart alene forskellige kulturer og forretningsmåder vil betyde at man skal møde andre mennesker fysisk. Det gælder ikke alene projekter, brainstorming eller socialt samvær, men måske også nødvendigt for at vinde ordren.
Med disse 10 grunde prøver vi at udfordre dig og dine rejsende til at tænke sig om inden den næste rejse godkendes eller bestilles. Hvis du har kommentarer eller ønsker du uddybning står vi selvfølgelig til rådighed
- Med spildtid, covid19 og direkte omkostninger skal du sikre dig et fornuftigt dokumenteret afkast
- En rejse til Europa medfører et CO2 fodaftryk på ½-1 ton plus en række andre forurenende stoffer.
- Med omikron kan du risikere at havne i karantæne på destinationen og store ekstra omkostninger
- Øget risiko for at smitte din familie
- De personer du skal møde har også travlt og vis hensyn ved at spørge mødet kan afholdes online
- Med øget ekstremt vejr kan du blive forsinket eller få forlænget rejsetiden
- Der findes mindst 15 gode kommunikationskanaler fra Zoom til Pexip.
- Kan du miste forretning eller muligheder ved at være væk?
- Har du kontakter eller forbindelser på destinationen der kan gennemføre demo, mødet eller opgaven?
Modsvarer den sociale værdi ved rejsen den samlede værdi af de øvrige 9 punkter?
Når du har valgt en destination, vil du under flyafgange få at vide dit CO2 fodprint og status på covid19 på destinationen. Covid19 status kan du også finder under viden. Vi anbefaler dog også, at du checker hos dine forbindelser på destinationen da nye restriktioner sker hurtigt.