Forsiden Artikler VIRKSOMHEDER Hvad din virksomhed skal bruge og udnytte COVID-19 til

virksomhed: tid til at  udnytte COVID-19 på rejseområdet

 Tiden er kommet til at gentænke politikker forbundet med medarbejdere væk fra deres normale arbejdsplads.

  • Ja, COVID-19 har forstyrret virksomhederne.
  • Ja, den nærmeste fremtid er mere usikker.
  • Ja, det er mere farligt at være væk fra den normale arbejdsplads.

Alle brancher føler virkningen af ​​pandemien og den medfølgende belastning af de nationale sundheds organisationer. Der bruges meget tid på at tænke over, hvad man skal og kan gøre; enten bruge situationen til at håndtere væksten, fordi du er placeret rigtigt eller tilpasse, fordi du er ramt hårdt.

  • Økonomerne er usikre på fremtiden, men ligesom depressionen i 1930'erne har ingen endnu forudsagt, at den stigende arbejdsløshed kan vare 10 år       på grund af kombinationen af pandemi og ​​ny teknologi. Med den fjerde industrielle revolution står vi muligvis over et årti med konstante ændringer.

Den enkelte virksomhed er den bedste til at revurdere forretningsmodelen. Denne artikel skal give ideer i forhold til når medarbejdere skal være væk fra den normale arbejdsplads. Med nedlukningen og den følgende tvungne brug af kommunikationsteknologi, har vi alle lært eller øget vores oplevelse med produkter som Zoom, Facetime og mere end 25 andre globale, lokale eller branche specifikke kommunikationsprodukter.

FAKTA: Hvis en virksomhed har været afhængig af at møde medarbejdere, kunder, leverandører, eksperter eller offentlige enheder væk fra den normale arbejdsplads, vil dette fortsætte i fremtiden. Der bliver fysiske møder ansigt til ansigt ved at rejse eller skabe rejser ved at invitere folk til at mødes med dine medarbejdere.

Her er nogle tanker:

De reelle omkostninger ved at have medarbejdere væk fra den normale arbejdsplads består af både direkte og indirekte. De færeste virksomheder er klar over de indirekte omkostninger tegner sig for 3 gange de direkte omkostninger? Dette betyder, at hvis udgifterne til transport, indkvartering og diæter er 1000 $, vil det samlede beløb for virksomheden være 4000 $ på grund af spildtid, ventetid, transporttid og måske forsinkelser. Beregningen er baseret på en timepris for de ansatte på 45 $ plus interne administrationsomkostninger.

I en usikkerhed verden efter COVID-19 vil medarbejdere være meget mere fokuseret på risikoen for at rejse, ligesom deres familier.

Verden er blevet tvunget til at fremskynde digitaliseringen på grund af folk, der arbejder hjemmefra, nye videoprodukter, der kommer på markedet og alle, der sætter pris på de positive miljømæssige konsekvenser af denne tendens. Dette vil også reflekteres hos medarbejdere, partnere, kunder og leverandørens værdsættelse af virksomheden alt efter om de ser den som dynamisk udnytter den digitale dagsorden eller holder fast i fortiden.

Hvad kan virksomheden gøre?

Stort set ser vi to grunde til at rejse:

1) anvende fysiske færdigheder og viden på destinationen, eller

2) fysisk interaktion med mennesker for at opbygge relationer eller lære.

I tilfælde af, at rejseressourcerne reduceres betydeligt, vil nogle virksomheder måske overveje at spare på rejseadministrationsomkostningerne. Med egne ansatte, der arbejder direkte med at arrangere rejser, skal det vurderes om den værdi, de skaber, ikke kan outsources. Den rejseviden, virksomheden måtte have inden for HR, IT, indkøb og kommunikation, kan outsources til de nye virksomheder, der opstår i kølvandet på pandemien. Mange virksomheder har en rejseansvarlig og det kan sagtens fortsætte, men i en bredere rolle der dækker de områder nævnt tidligere.

Hvad virksomhederne stadig skal være opmærksom på, er den fantastiske signaleffekt, forretningsrejser har på grund af alle interessenterne. Det betyder, at hver enkelt skal have politikker på plads, der tydeligt afspejler virksomhedens værdier.

Strukturer rejsebestillingsprocessen, og sørg for, at medarbejderne registrerer data korrekt. Dette kan gøres med en simpel undersøgelse af formålet med turen, dvs. salg, styring af eksisterende kundegrundlag, projekt, feltarbejde eller hvad, der er vigtigt at vide for den enkelte virksomhed.

Denne proces kan indeholde små påmindelser som "kan du tilføje flere møder på destinationen"?

Når rejsen er slut, udfyldes en anden undersøgelse, der beder om leverandøroplevelse, forslag, ideer eller hvad virksomheden finder vigtig. Maks 5-9 spørgsmål, der er lette at besvare. Over tid skabes indsigt, der er relevant både for virksomheden og dokumenteret information om, hvordan rejseleverandørerne fungerer.

Hver virksomhed er forskellig med hensyn til markeder, produkter, værdier og strategier. Tag den nødvendige tid til at lytte til de mennesker, der er involveret i rejser fra sikkerhed, risiko, finansiering, de rejsende både meget rejsende og mindre hyppigt rejsende samt ledelse.

Områder, der bør ses på og lave politikker, der matcher virksomhedens værdier:

  • Opret nogle regler (inklusive omkostninger) omkring brugen af ​​video og find et                 produkt (er), der fungerer for virksomheden.
  • Risikovurdering på de destinationer, der besøges, herunder hvilken forsikring og             risikovurdering, der er nødvendig.
  • Er der brug for godkendelses struktur?
  • Er der et brugervenligt bilags afregningssystem, der matcher økonomisystemet?
  • Rejseregler, herunder tog, indkvartering og luftfart. Dette inkluderer tog til 1 eller 2           klasse, fleksible eller ikke-fleksible flypriser, første eller økonomi og 2- eller 5-stjernet       indkvartering. Hvornår en rejse skal bookes. Se på omkostnings rammer per                   destination og diæter i stedet for mange regler.
  • Loyalitetsprogrammer skal diskuteres og evalueres, da dette skal afspejle                         virksomhedens værdier. Antallet af programmer stiger og kan have                                    indflydelse på rejse omkostninger.
  • Identificer de værktøjer og Apps, som de rejsende kan bruge under rejser, hvis de           bruger firmatelefoner.
  • Lokal transport og møder skal behandles som alt anden "væk fra arbejdspladsen".

I alt hvad der besluttes: Sørg for at understrege enkelhed og uddelegering. Nøglen til den fremtidige udvikling ligger i at bruge den aktuelle situation til at foretage reelle ændringer.

Som Barack Obama har sagt: ”Der kommer ikke ændringer, hvis vi venter på en person, eller hvis vi venter på et bedre tidspunkt. Vi er selv den person, vi har ventet på. Vi er den ændring, vi søger. ”

                                       Vi er selvfølgelig tilgængelige for at guide virksomhederne gennem denne tid og støtte med viden og ideer.

  • AMMCONSULTING.DK © 2020
  • AMM Consulting - Præstevejen 10A - DK 3230 Græsted - telefon 30343429 Email om@ammconsulting.dk