Privatlivs- og cookiepolitik

ammconsulting.dk placerer cookies på din computer for at hjælpe os med at gøre dette websted bedre. Se vores Cookiepolitik for at få mere at vide om disse cookies. Brug af dette websted bekræfter din accept af disse cookies.

ForsidenBliv kunde

Kunde fordele

Hvad opnår virksomheder ved et samarbejde?

  1. Større gennemsigtighed, som skaber bedre udnyttelse af resurserne til møder og rejser.
  2. Bedre og mere gennemskuelige leverandør aftaler
  3. Adgang til opdateret global viden om sikkerhedsniveauet i det enkelte land
  4. Adgang til produkter, der øger de rejsendes sikkerhed og udnyttelse af virksomhedens CSR politik
  5. Sparring omkring rejsepolitik og ideer til besparelser, der kan løbe op i tocifrede procenter.

Hvorfor beskæftige sig med området?

Opkøb, fusioner, fyringer eller tilpasninger er alle utroligt stærke signalgivere i alle virksomheder og får alle ansatte eller tilhørende informeret og involveret. Der findes enkelte interne områder, der kan opnå næsten samme gennemslagskraft, og det bedste er at bruge møde og rejseområdet rigtigt. Hvorfor?

  • Området har mange interessenter
  • Rigtig mange har en opinion om rejser og leverandører
  • Området er ofte blandt top 3 i omkostninger direkte og højere når de indirekte tages med
  • Rejsepolitikker når ud til alle områder, afdelinger og produktionsenheder nationalt og internationalt.

Ledelsen skal forholde sig til en række loyalitets programmer, der kan modarbejde virksomhedens holdninger. Rejseindustriens omkostningsstruktur er desuden ret uigennemsigtig. Derfor er en gennemarbejdet rejsepolitik et stærkt værktøj. Politikken skal afspejle de mål og værdier ledelsen har for virksomheden. Lige som alle andre omkostningsområder, skal der arbejdes på at opnå den bedste udnyttelse af de direkte og indirekte omkostninger.  Overordnet dækker området behovet for at være væk fra den normale arbejdsplads. Det inkluderer:

  • Spildtid på transport til og fra mødested
  • Direkte omkostninger til kompensation til de ansatte eller leverandører
  • Personlige og fysiske omkostninger forbundet med at være væk eller på rejse

I forhold til andre omkostningsområder har rejse og mødeområdet mange leverandører hvoraf mange findes på destinationen. Det gør det kompliceret og tidskrævende at afdække alle muligheder og skabe gennemsigtighed. Ganske ofte er lokale kulturer, regler, kutymer eller lovgivning basis for de priser og betingelser, der kan opnås. Samtidig varierer de altid fra det ene land til det andet.

FOR INVESTORER

Køb af rejsebureauer er ikke anderledes end de fleste indkøb, men der er nogle faldgrupper som vi ser bliver overset gang på gang. Det drejer sig blandt andet om:

  1. Rejseindustrien er i stort omfang baseret på teknologi implementeret for mere end 50 år siden
  2. Kendskab til systemer og processer som f.eks. LEAN er minimalt.

Det er her vi kan komme ind og ikke alene påpege flaskehalse, men også løsninger.

Hvordan starter vi?

  • Analysere eksisterende forbrug og påpege bedre udnyttelse af resurser
  • Lytte til de værdier og behov din virksomhed har og sammen lave den rigtige rejsepolitik
  • Identificere og implementere de produkter til præcist virksomhedens behov inkluderet opfyldelse af CSR politik, ”Duty of Care” økonomi og finans.
  • Identificere de leverandører der er rigtige for virksomheden og enten støtte indkøberne eller forhandle direkte. Implementere og følge op på aftaler.
  • Sikre at ledelsen, rejsebestillerne og de rejsende bliver opdateret med relevante og brugbare informationer eller nyheder. Dermed undgås tidsforbrug til egen opdatering.

Andre muligheder:

  • Interrim Travel Manager
  • Projekt styring
  • Online systemer integration
  • Sparring og uddannelse

  • AMMCONSULTING.DK © 2018
  • AMM Consulting - Præstevejen 10A - DK 3230 Græsted - telefon 30343429 Email om@ammconsulting.dk