Privatlivs- og cookiepolitik

ammconsulting.dk placerer cookies på din computer for at hjælpe os med at gøre dette websted bedre. Se vores Cookiepolitik for at få mere at vide om disse cookies. Brug af dette websted bekræfter din accept af disse cookies.

Markedet 201

Forretningsrejsemarkedet.

Den økonomiske vækst er stigende. Samtidig er alle de nye teknologier i fremmarch. Det betyder, at dine kunder:

  • Rejser mindre
  • Eftersøger alternative løsninger
  • Dine gebyrer bliver presset
  • Forventning til bedre service stiger samtidig når du er i kontakt med kunden
  • Dine konkurrenter jager dine kunder

Fra 25 maj ejer vi alle vore egne data inden for EU. Det er der ikke noget nyt i, da det har vi altid gjort. Det nye er, at hvis vi ikke giver tilladelse til brug af dem, kan leverandører risikere bøder på op til 4% af omsætningen. Netop det faktum tvinger alle led til at gentænke processer og beskyttelse af de data de modtager. Hertil kommer dokumentation af processerne og mulighed for at slette data hvis vi ønsker det. Umiddelbart virker det som ganske logisk og allerede være på plads, men vi har aldrig passet på og delt data til højre og venstre inkluderet til myndigheder i lande hvor vi ingen indflydelse har.

IATA har ændret deres certificering struktur og gjort det nemmere for de globale spillere, åbnet op for nye små spillere men fastholdt den gamle struktur for andre. Brugen af kreditkort vil øges med de nye regler og reelt betyde øgede omkostninger.

IATA har samtidig øger kravene omkring kreditkort sikkerhed og igen betyder det at mellemhandlere skal ændre deres processer.

EU har også ændret lovgivningen for leverandørens mulighed for at opkræve forbrugerne for de omkostninger, de har via det såkaldte ”merchantfee” de betaler til kreditkortselskaberne. Samtidig har EU krævet en sænkning af ”merchantfees” for private forbrugere. I sidste ende vil omkostningerne ende hos forbrugerne.

Sidst men ikke mindst har EU ensrettet lovgivningen omkring forbrugerbeskyttelse. Der er kommet regler om beskyttelse selv om alle rejse elementerne ikke købes hos en leverandør og måske i flere lande. Virksomheder kan frasige beskyttelse hvis de har bedre forsikring.

Hver for sig er disse lovmæssige tiltag nok overskuelige for de fleste, men den samlede påvirkning har eller vil tvinge helt nye strukturer hos alle spillere. Umiddelbart virker det mærkeligt at problemerne er så store, men afhængigheden af gamle it systemer og strukturer gør det sværere at tilpasse og dokumenterer at tingene gøres korrekt ifølge lovgivningen.

Hvordan overlever man 2018?

  1. Virksomheder skal sikre sig at de får de tilladelser fra de ansatte der er nødvendige for arbejdets gennemførelse. Risiko styring for de rejsende bliver kerne og nøgle.
  2. Virksomheder skal sikre sig at deres leverandører lever op til lovene. Hertil afklarer betalingsformer, forbrugerbeskyttelse, og datasikkerhed.
  3. Den enkelte forbruger skal sikre sig at deres leverandør lever op til lovgivningen og i år læse det med småt.
  4. Mellemhandleren skal afklare betalingsformer, datastrukturer og beskyttelse samt forsikringsforhold.
  5. Leverandører skal sikre sig at data er beskyttede og kan annulleres hvis kunden ønsker det.

Vi lever i en global verden og derfor vil lovgivning for et område som EU påvirke alle deres borgere ligegyldigt hvor de befinder sig. Samtidig er det belastende, at selv om det er regional lovgivning, skal det tilpasses lokale sprog og i nogle tilfælde lovgivning.

Hvor kan AMM Consulting gøre for dig?

Med erfaring inden for alle områder kan vi give dig sparing, ideer, planer og projektstyring. Vi kan udvikle din forretning, ændre processer eller omstille din forretning. Vi har teknologiske produkter på hylden, der kan hjælpe dig til større konkurrenceevne.

HVORFOR IKKE TAGE EN UFORBINDENDE SNAK MED OS?

  • AMMCONSULTING.DK © 2019
  • AMM Consulting - Præstevejen 10A - DK 3230 Græsted - telefon 30343429 Email om@ammconsulting.dk